torsdag 6 december 2012

Kebabpizza á la LCHF på plåt


Pizza är ju alltid gott och det finns ju oändligt många varianter på olika sorter och då är det både fyllningar som variera och bottnar, den här var enkel och gick jätte snabbt att fixa
4 dl mjölk
4 ägg
100 g riven ost
4 msk fiberhus
3dl profiber
4 tsk bakpulver
4 krm salt
recept hämtat här 56 Kilo


Med lite modifikationer vilket jag alltid gör och denna gång med lite kryddning i botten med lite vitlökspulver och oregano, det går alltid hem
Sätt ugnen på 200 g.Värm mjölken så den blir ljummen.

Vispa ihop ägg, riven ost och mjölk. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Blanda ihop allt till en deg och häll upp på bakpappersklädd bakplåt, smeta ut med slickepott och låt svälla i 10 minuter.Grädda därefter bottnen i ca 15 minuter i mitten av ugnen innan du tar ut den och lägger på favorittillbehören
Mina var denna gång:
Tomatsås med kryddor
Kebabkött
Riven ost

Serveras med färsksallad med tomater, gurka, isbergsallad och rödlök uppe på och kebabsåser

Jag köpte färdigt kebabkött och la det helt enkelt fryst direkt på den gräddade botten som jag brett tomatsås på som jag kryddat med chili, cayenne, vitlök, lök, peppar.
Sen strödde jag ost ovan på köttet och tomatsåsen och så in i ugnen i ca 20 min
La den färdig skurna salladen ovanpå pizzan och sen på med kebabsås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar